13 oktober 2016

Nytt album, ny bok och nu väntar julshowen

Nilla Nielsen gillar att skriva.

Lyssna: ”Julshow med Hasse Andersson och Nisse Hellberg”

Nilla Nielsens sjätte skiva kommer i höst. En ny fiktiv spänningsroman är också aktuell. En självbiografi har det också blivit, Valhajsflickan om tsunamin i Thailand 2004, som hon överlevde.

– Det började med att jag skrev av mig mina upplevelser. Den handlar även om berättelser om resor och möten, säger Nilla Nielsen.

Den nya boken heter Tiger och handlar om en stark kvinna.

– Hon rekryteras och kämpar mot onda makter i världen, och råkar ut för spännande saker på vägen.

Historierna och låtarna kommer lätt till henne. Hon ger ut musik och text på sina egna bolag för att slippa kompromissa.

– Nya skivan går tillbaka till mina rötter med inspiration från Led Zeppelin och Jimi Hendrix och folkrockcountry. Förra plattan var på svenska och mer och vispoprockhållet.

Och det blir liveuppträdanden också.

– Jag har en del egna spelningar i höst och vinter, och 14 spelningar i en julshow på Sundspärlan i Helsingborg tillsammans med Hasse Andersson och Nisse Hellberg. Och det blir en del egna låtar också, säger Nilla Nielsen.


 

 



...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com