1 juli 2015

Är du också en med vingar?

Mitt liv ska alltid vara magiskt. I badrummet kammar jag håret strikt bakåt men i spegeln skiner rustningen och talismanen runt halsen glöder i blått.

Jag drar fram genom livet på äventyr med svärdet i skidan och trolldom i bröstet och när det behövs blåser jag ut mina lungor och låter guldet svämma ut, ut på marken. Guldet dränker både tvivelaktigheter och jord som är trasig och ful.

Och om en fiende rider närmre hukar jag mig, men inte av rädsla. Jag samlar bara mina krafter, som katten kryper jag ihop, spänner klorna och bereder mig på kamp.

Jag är varken orädd eller dumdristig, bara medveten om att det inte finns någon annan väg att gå än genom porten i hjärtat varifrån guldet strömmar ut. Jag är en saga som handlar om en läckande skattkista som lurar både fiende och vän genom att aldrig ta slut.

Jag ser änglar i luften som ingen annan ser, jag vet att jag måste se dem för att de ska överleva, för att jorden överlever inte utan sådana som jag, drömmare, drottningar med osynliga svärd som plötsligt får vingar och lyfter upp mot skyn.

Vi reser jorden runt utan att någonsin bli svedda och landar inte för vila förrän våra uppdrag är slutförda, förrän vi visat att godheten alltid är starkast.

Och till och med när jag faller, för även drottningar faller ibland, då ska blodet flyta så ärligt och rött att folk ser att jag faller för kärleken och när man faller för kärleken så faller man egentligen inte alls utan man flyger bara högre upp i himlen.

Min hy kan bli likblek och läpparna blåa men vingarna bryts aldrig. Till och med när mörkret och höststormarna härjar som värst hör jag ett litet tunt ljud i fjärran av tunna fioler och det räcker för mig. Jag är så stark att jag navigerar genom allt, jag och flyttfåglarna, sida vid sida, vi vet vart vi är på väg trots att det är ett mysterium.

Vi bara flyger, flyger och flyger. Blöder, syr ihop såret, flyger vidare, och minns att vi är magiska.

...
Källa: HD.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com