31 januari 2020

Britt och Britten: Det tycker vi om Brexit

Lyssna: Britt och Britten om Brexit

Ibland kan det räcka med ett namn för att få vara med i radion! P4 Malmöhus förmiddagsprogram pratade med skåningarna Britt och Britten. Vad tycker de om Brexit, egentligen?

Ewa Britten Borg i Helsingborg:

- Jag tycker det är sorgligt, jag hade hoppats in i det längsta att de skulle ändra sig. Jag tycker att vi behöver britterna i EU. Jag har jobbat hela mitt yrkesliv med import och export så jag vet vad det kommer innebära för alla företag.

Britt Sörensson i Malmö:

– Jag tycker det är sorgligt, men å andra sidan undrar jag varför vi själva var med en gång i tiden? Å andra sidan har man ju vant sig vid EU...

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com