12 november 2019

"Ska känna det är friare att välja den rätta vägen"

Lyssna: Nour Habib om trygg rätt

Nour Habib från Helsingborg driver projektet Trygg rätt, som hjälper unga att lämna kriminalitet. Projektet har hyllats och tas nu in i ett nytt inkubatorprogram.

Den ideella organisationen Reach for Change, kommer stödja projektet med pengar och rådgivning.

För mig tänkte jag att jag skulle göra det jag behövde för att inte hamna i kriminella kretsar, sen tog jag de sätten och testade på några ungdomar, och det fungerade.

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com