30 november 2019

Granqvist: Därför hoppas jag verkligen inte att Irland går vidare

Lyssna: Granqvist: ”Därför hoppas jag verkligen inte att Irland går vidare”

Sverige lottades in i EM-grupp E med Spanien, Polen och ett playoff-vinnaren från träd B (Bosnien & Hercegovina, Nordirland, Slovakien eller Irland). Lagkapten Andreas Granqvist från Helsingborg är nöjd med lottningen.

  • ”En helt okej lottning. Den är tuff men helt hanterbar. Spanien och Polen kommer väl att rankas som favoriter men jag hoppas att vi är med där och slåss. Jag tycker att vi har bra möjligheter”, säger Andreas Granqvist till Radiosporten.
  • Granqvist är också tydlig med att han inte vill att Irland kvalar in till EM och tar plats i Sveriges grupp. Gruppen spelas nämligen i Bilbao och Dublin. Och tar sig Irland in i gruppen spelar man inför hemmapublik.
  • ”Det blir klart ännu tuffare. Vi får väl kanske hoppas på att de inte går vidare. Spanien spelar ju redan på hemmaplan. Får vi ett till alg som har hemmaplan gör det situationen ännu svårare. Därför hoppas jag verkligen inte att Irland går vidare”.
...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com