23 januari 2015

Andra röster om syskonkärlek



"Min bästa vän"


"Vi har samma mamma men olika pappor. Vi har alltid varit väldigt nära. Det starkaste minnet från vår barndom är att vi alltid umgicks som bästa kompisar. Vi lekte tillsammans varje dag. Vi har tagit varandra för givet så länge eftersom vi alltid bott tillsammans under uppväxten. Men efter att jag flyttade ut så märkte både jag och Ramses att vi verkligen saknade varandra. Att jag flyttade fördjupade vår relation mycket. Ramses är verkligen min bästa vän och jag hans!"


Malin Predikaka, 23 år. Med brodern Ramses Blixt, 19 år. Landskrona.


"Vi är väldigt lika och trots det är vi så olika"


"Vi är tre systrar, 26, 23 och 20 år gamla och vi är bästa vänner. Klart att det alltid uppstår konflikter och det är inte alltid så lätt när två kan gadda ihop sig mot en men så är det att ha syskon. När vi var yngre var mina systrar ofta i luven på varandra och jag blev medlaren vilket jag fortfarande kan vara. Vi är väldigt lika och trots det är vi så olika. Mina systrar betyder oerhört mycket för mig och jag berättar gärna för hela världen hur bra, underbara och irriterande de kan vara."


Emelie Gustafsson, 26 år, Helsingborg. Med systrarna Louise Gustafsson, 23 år och Linnea Gustafsson, 20 år, Påarp.


"Finns alltid vid ens sida"


"Vi har hört många gånger att vår relation inte går att förklara med ord. Jag själv är 22 år gammal och min syster Nikolina är 17. Åldersskillnaden mellan oss är i sig intressant då vi befunnit oss i olika skeden av livet flera gånger. Ur detta har vi dragit olika lärdomar och haft upp- och nedgångar ihop, vilket vi fortfarande har. Med åren har vi kommit varandra närmre, det känns som att åldersskillnaden krympt. Bandet man har som syskon inte är likt något annat. Oavsett i vilken period man befinner sig i av livet och oavsett vad man går igenom så är det ens syskon som alltid finns vid ens sida!"


Irena Trlin, 22 år, Helsingborg. Med systern Nikolina Trlin, 17 år.


"Mina systrar är mitt allt"


"För mig är vår syskonkärlek det bästa i världen! Hade inte kunnat tänka mig ett liv utan syskon. Med syskon så är man sig själv till 100 procent och lite till. Jag och mina systrar är så knäppa och roliga tillsammans på ett vis som andra inte förstår. Vi kan vara så olika men samtidigt är vi så lika. Jag har fyra bästa vänner som jag kan säga allt till och göra allt med! Mina systrar är verkligen mitt allt och är så tacksam för jag har dem!"


Jennie Sjövall, 26 år, Påarp. Med systrarna Madeleine Kristensson, 29 år, Ekeby, Maria Persson, 23 år, London, Jessica Persson, 21 år, Borås och Lina Persson 15 år, Påarp.



...

Källa: HD.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com