9 november 2013

Artikel om pensioner


Det är inte MIN pension det gäller, det är DIN, du som är ung.

I HD under Min mening har det på senaste tiden förekommit ett antal artiklar som alla syftar till pensionärernas försämrade situation idag, med sänkta pensioner och högre skatt än de som arbetar idag. Vad som inte har framgått är, att om pensionernas utveckling fortsätter med ungefär 2-3% årlig försämring i förhållande till löneutvecklingen, då blir resultatet för dig som är 30 år idag, att DIN pension sett i relation till DIN lön vid 70 inte kommer att vara mycket värd. Det enda som DU har kontroll över är de facto PPM och detta verkar man nu vilja avskaffa……..men hallå…….vill DU då att de skall avskaffas? När jag var 30 fanns inte tanken på pension, så jag förstår er, men faktum kvarstår……..detta är inte något generationskrig för…………Det är inte MIN pension det gäller, det är DIN….du som är ung.

Med vänlig hälsning
Lars Göran Persson
Mobil: +46 705 279372


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com