9 augusti 2013

Rasmus Jönsson om nya klubben: “Rätt val för mig”

Rasmus Jönsson är klar för Ålborg och äntligen börjar det ljusna för Vikensonen.

Alltid Fullsatt har pratat med Rasmus Jönsson som just skrivit på ett låneavtal med den danska klubben Ålborg som sträcker sig fram till den 30 juni 2014.

– Allting har gått väldigt fort säger Rasmus på telefon från Danmark, jag kände direkt att det var rätt val för mig.


Men du är fortfarande skadad?

– Tränarna och klubbledningen är medvetna om att jag behöver 3-4 veckors rehab innan jag är redo för match.


Har du ringt och pratat med Mattias Lindström, han är ju en legendar i den danska klubben?

– Faktiskt inte, men jag vet att han bara har gott och säga om klubben.


Var det nära att det blev HIF?

– Alla som känner mig vet hur mycket HIF betyder för mig, men tyvärr spelas ju Allsvenskan vår/höst, annars hade det nog blivit HIF.


Till sist, vinner HIF Allsvenskan i år?

– De har goda chanser, men mycket kan hända!


Fredrik Olsheden


...

Källa: Alltid Fullsatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com