8 juni 2013

Hittarp föll mot Höganäs

Jag kan börja med att på en gång meddela att det är svårt att vara objektiv i skrivande stund. För en dryg halvtimme sedan sköt jag ett skott som tog i insidan av stolpen. Minuterna senare gjorde Höganäs 1-0. Minuten efter första målet kom också spiken i kistan i form av 2-0.


Höganäs inleder matchen klart bäst och skapar en hel del möjligheter och målchanser. Vi är snäppet efter i allt som händer första kvarten, men jobbade oss sakta in i matchen och blev mer och mer solida över banan. Men det är som sagt Höganäs som skapade lägen och vi ska för dagen tacka målvakt Johan Jonsson att det står 0-0 i halvlek, efter att han radat upp fina räddningar. Solo Hammar suger in bollarna framåt och Zentio är på väg att rinna igenom flertalet gånger. På kanten är det kvicke och tekniske Admir Lekiqi som står för en hel del fina prestationer. På vårt centrala mittfält kommer Hallberg och Milata mer och mer in i matchen och på kanterna krigade och slet Nillo och Hacke. Vår backlinje gjorde en klart godkänd första halvlek och ska man vara självkritisk är det kanske framförallt framåt vi inte riktigt var så heta som vi brukar. Både jag och Koppen rann igenom några gånger men skapade ingen hyperfarlig målchans. Det är 0-0 i halvlek, även om Höganäs vann första fyrtiofem på poäng.


I halvtidsvilan snackade vi ihop oss och kommer överens om att höja oss några snäpp i andra. Jag och Koppen skulle ligga närmre varandra och vi skulle bli mer och mer tighta öveer hela banan. Så blev också fallet. Andra halvlek blev raka motsatsen mot första och vi var utan tvekan det klart bättre laget. Höganäs skapade i stort sett ingen farlighet alls och vi rullade ut dem, vann kampen och var som sagt några snäpp vassare över hela banan. Vi skapade några farligheter, varav några riktigt heta lägen. Bland annat träffade Koppen ribban klockrent. Några minuter efter det fick jag en kanonträff på volley med vänstern, bollen gick i insidan av stolpen och på returen gjorde Höganäs målvakt Tobias Carlsson en fin räddning då han hann upp och parerade Dag Björnbergs skott från nära håll. Några minuter efter det, i den 84:e matchminuten, mötte inhopparen Rasmus Andersson upp ett inlägg från vänster och gjorde 1-0 för HBK. Bara drygt två minuter senare kom också 2-0 då Simon Fransson, även han inbytt i matchen, snappade upp ett misstag i vår backlinje och satte spiken i kistan i form av 2-0. I den stunden var det otroligt jävla ologiskt sett till vad som hänt minuterna tidigare. Men lite så är det, leder man en serie har man den lilla extra flyten och flyt förtjänar man, även om det idag är oerhört svårt för mig att tycka det är ett rättvist resultat. Firandet vid Höganäs 2-0 mål gjorde att det är lätt att ifrågasätta om denna matchen “inte betydde någonting speciellt för dem” som det sades på förhand.


Det är alltid speciellt att möta sitt gamla lag. Men idag märktes det ingenting speciellt från min sida mer än min frustration när jag träffar stolpen istället för i mål. Jag kan omöjligt säga att det var en rättvis seger för HBK, men jag kan definitivt gratulera dem till den. Det är bara att konstatera att de är oerhört svårstoppade i år, och jag har svårt att se att något annat lag kommer utmana om att ta hem hela jävla skiten.


TV-inslag från matchen kommer ut senare idag!


Matchfakta:


Hittarp-Höganäs 0-2 (0-0)


0-1 Rasmus Andersson 84′, 0-2 Simon Fransson 86′


...

Källa: Alltid Fullsatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com