3 juni 2013

Eskils nya tränare: Det blir ingen smekmånad

Johan Paulsson tränade Råå IF tillsammans med Ronny Norell ifjol. På tisdagen är det dags igen när han slängs in i hetluften hos ett poängtörstande Eskilsminne.



Johan Pausson (närmast i bild) tackade ja till att ta över Eskilsminne.



– Jag har precis kommit hem. Det har varit en lång dag, säger Johan som ägnat kvällen tillsammans med Eskilsminnes sportchef för att gå igenom det praktiska.


Han bekräftar att han fick ett samtal under söndagen. Först på måndagen lämnade han klartecken till att ta över Eskils A-lag efter Pavlos Nikolaidis.

– Det var en del praktiskt jag var tvungen att lösa först. Jag har ju ett annat liv också som ska pusslas ihop.


Johan Paulsson spelade i HIF i unga år och har därefter gjort en mängd allsvenska matcher i både Kalmar FF och Örebro och har även varit proffs utomlands. I dag jobbar han som lärare på Maria Parkskolan – ett jobb som ska kombineras med många timmars fotboll på Harlyckan. Han känner till en handfull spelare i truppen och såg Eskilsminnes hemmamatch mot topplaget Norrby den 25 maj.

– Jag tyckte att de var ganska bra i den matchen och klart bättre än Norrby utan att vinna. Det är väl det som varit tråkigt, att de inte vunnit så mycket på sistone. Det är den enda match jag sett med Eskilsminne i år.


Det är första gången han som tränare slängs in i en ny miljö mitt under en säsong.

– Nu blir det att snabbt sätta sig in i laget och spelarna för att bilda mig en uppfattning om deras kvaliteer och hur jag ska använda de på bästa sätt. Det blir ingen smekmånad. Det är match redan på lördag och nu har vi tre matcher före uppehållet.


Har du saknat att vara tränare?

– Ja det har jag. Jag gillar det här och jag älskar när det är match. Jag trivdes i Råå men där var det andra bitar som gjorde att jag inte fortsatte (läs mer här ). Det här blir en kul möjlighet att komma in i det igen. Jag tror och hoppas att jag kan tillföra något.


Torbjörn Dencker


Läs också:


Pavlos Nikolaidis om beskedet


Därför sparkar Eskils tränaren


...

Källa: Alltid Fullsatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com