29 maj 2013

Insändare: Swedbank var är den personliga servicen?

Vad tänkte Swedbank i Helsingborg då de tog bort servicen som möjliggjorde att man kunde sätt in och ta ut pengar vid "servicedisken"?

Besökte idag Swedbank i Helsingborg för att jag skulle göra en insättning. Av min förvåning stod det 20 personer i kö vid insättningsautomaten. Till min överraskning läste jag på en skylt att det endast möjligt att göra en insättning i automaten.

För mig spelar det ingen roll men jag tänkte på de som t.ex. aldrig har gjort det förr (främst äldre människor), för det innebär det att dem skall lära sig något nytt vilket i vissa fall kan vara svårt (tänker på min egen mormor).

Där stod jag i 30 minuter i kö och blev frustrerad. Plus att automaten sedan inte godkände vissa sedlar gjorde inte saken bättre. Önskar att Swedbank tänker igenom saken en gång till och tar tillbaka det gamla systemet med personlig service för dem som behöver det.

// Student på service management och Campus Helsingborg

Fotnot: Swedbank har informerats och ges möjlighet till att lämna ett svar och genmäle på debattinsändare kritiken.

2 kommentarer:

  1. Rolf Persson2013-05-29 17:51

    Tipset är: Byt ut Swedbank mot Forex bank istället

    Det gjorde jag när dem sluta med att ha kontakter efter ha varit kund i Swedbank över 40 år.

    På Forex kan jag sätta in och ta ut hur jag vill. Plus jag kan betala räkningar direkt över disk för en liten överkomligt avgift om jag behöver.

    Detta bytet är ett av dem absolut bästa jag har gjort i mitt liv. För jag har fått bättre ränta och villkor på Forex bank också än på Swedbank.

    SvaraRadera
  2. Det är tråkigt att du har uppfattat ditt besök hos oss så negativt, det beklagar vi. Vi vet att förändringar kan skapa en viss oro i början och därför har vi på Swedbank i Helsingborg anställt tre nya golvvärdar som hjälper våra kunder för att övergången till kontanthanteringen via våra automater ska fungera så bra som möjligt. Vi har fått positiv feedback från våra kunder, både äldre och yngre, och i många fall leder förändringar till förenklingar när man väl lärt sig ett annat sätt att göra samma sak på. Med vänlig hälsning, Niklas Berg, kontorschef på Swedbank i Helsingborg

    SvaraRadera

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com