31 oktober 2019

Efter explosionen: Polisen söker två personer

Lyssna: moped

Polisen söker nu efter två personer som åkt moped i närheten av den ena av nattens två explosioner i Helsingborg i natt, enligt Kvällsposten.

Natten till torsdag inträffade med kort mellanrum två sprängningar vid flerbostadshus i Helsingborg – en på Miatorp och en på Adolfsberg.
Enligt polisen ska ingen ha kommit till skada, men de båda flerbostadshusen fick skador.

P4 Malmöhus har pratat en boende i området - och han hörde en moped i samband med en av explosionerna:

– Jag hörde nån moped, jag tittade mot parkeringen att inget var konstigt där ute. Sedan lade jag mig och kort därefter hörde jag en kraftig smäll. Jag såg mycket rök.

Det är fortfarande oklart om det finns något samband mellan nattens båda explosioner.

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com