16 september 2019

Förlust för Helsingborgs IF i Olof Mellbergs debut

Lyssna: MultiTrack -> Namnlös PSv Fotboll Andreas Granqvist Helsingborg

Helsingborgs IF stretade länge emot på hemmaplan men inhopparen Emir Kujovic frälste Djurgården med två sena mål i andra halvlek.

– Jag tycker att vi gör en jättebra första halvlek. Djurgården har mycket boll stundtals men skapar inga jättechanser. Själva har vi säkert tre hundraprocentiga målchanser med frilägen där vi inte får dit den, säger Andreas Granqvist.

Men vad är det som händer när Djurgården till slut tar ledningen. Det känns som att ni tappar rejält?

– Jag tror att vi blir trötta och tar lite felaktiga beslut.

Andreas Granqvist är ändå nöjd med Olof Mellbergs debut som lagets nya tränare trots förlusten.

– Han är motiverad och stöttar laget och trycker på en hel del från sidlinjen. Det är skönt och jag tycker att vi har fått en injektion i laget. Nu förlorar vi ändå och måste vi in en trepoängare framöver

Vad exakt är det Olof Mellberg vill förbättra då?

– Han har finslipat lite på det defensiva. Det föll väl ut i första halvlek kände jag. Offensivt har vi lite mer variation också. På så här kort tid tycker jag ändå att vi fick hyfsad utdelning i dag.

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com