16 januari 2019

Många prinsessor inför kronprinsessans besök i Helsingborg

Nezzie, Taj, Rodiya, Zain och Mamour tycker det ska bli spännande att få se kronprinsessan Victoria i verkligheten.

Lyssna: Förskolebarn om kronprinsessans besök i Helsingborg

Ivriga förskolebarn skapar prinsessor av toarullar och tallrikar och ritar teckningar som de hoppas kunna ge till kronprinsessan när hon besöker Drottninghög.

- En tallrik som har prickar, berättar Nezzie på förskolan Ametisten.

Kronprinsessan besöker Helsingborg under onsdagen bland annat för att få veta mer om stadens hållbarhetsarbete. Och på programmet ingår ett besök på lekplatsen "Prinsessor och drakar".

- Dit går vi varje dag, säger Sven Stedt som arbetar på förskolan. Vi jobbar med projekt och där ingår det mycket berättande och jag kan tänka mig att det kommer att dyka upp en och annan prinsessa framöver.

Zain skulle vilja vara en drottning och Mamour hämtar en tom toarulle och en papperstallrik

- Jag ska göra en prinsessa, jag ska limma här och ta ett papper och göra till en boll där jag ska rita hennes ansikte. säger han.

Engagemanget och förväntningarna hos femåringarna är på topp.

- Jag har sett hennes klänningar och tycker om dem, säger Roqiya.

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com