4 augusti 2018

Louise Hansson persade – final väntar

Sarah Sjöström.

Lyssna: Hansson: ”Den här tiden jag jagat”

Louise Hansson, Helsingborgs Simsällskap, slog personligt rekord på 100 fjäril i långbane-EM i Glasgow. I dag, lördag, väntar finalsimning bland annat tillsammans med Sarah Sjöström.

Precis som under förmiddagspasset fortsatte Sjöström att övertyga under kvällen där hon vann båda sina semifinaler.

– Det kändes jättebra på 100 fjäril och även 50 frisim gick som planerat, säger Sjöström till Radiosporten.

Hon fick dessutom med sig Louise Hansson till final på 100 fjäril – där Hansson slog personligt rekord, 57,99, när hon slutade fyra i semifinalen och gick vidare med femte bästa tid.

– En stor lättnad. Det är den här tiden jag jagat, att simma under 58. Och att loppet inte var perfekt heller, det bevisar bara att jag har det i kroppen, säger 21-åringen till Radiosporten.

Finalerna är i morgon kväll.

Den enda finalen med svenskt deltagande under fredagkvällen var på 400 fritt där 19-årige Victor Johansson slutade femma.

– Jag är jättenöjd. Tiden var inte så himla bra, jag hade hellre kommit åtta på nytt svenskt rekord än femma på den här tiden. Men en femteplats i min första långbane-EM-final – jag är nöjd, säger Johansson till Radiosporten. 

Kvällens sista svensk i bassängen var Erik Persson, 24, som blev sjua i semifinalen på 100 bröstsim.

Tävlingsprogram EM

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com