28 juni 2018

Timossi lämnar HIF för Bayern nu

Alex Timossi lämnar Superettan för Bundesliga.

Alex Timossi lämnar redan nu Helsingborgs IF för Bayern München.

uperettanklubben Helsingborg IF:s talang Alex Timossi var redan klar för en framtida övergång till den tyska storklubben Bayern München. En övergång som nu sker redan i sommar. Timossi kommer ansluta till Bayern den 1 juli.
 
– Jag är glad för min tid i HIF och vill tacka alla ledare jag haft under åren, spelare jag spelat med på olika nivåer och såklart fansen som alltid stöttat mig. Nu väntar ett nytt äventyr för mig och jag önskar HIF stort lycka till i deras resa mot allsvenskan", säger Timossi i ett pressmeddelande från klubben.

17-åringen gjorde fem mål på 32-tävlingsmatcher i HIF:s A-lag.

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com