2 maj 2018

Stängt inkast mötte morgonpigga deklaranter

Många möttes av det stängda brevinkastet på Skatteverket i Helsingborg.

Lyssna: Sista deklarationsdagen i Helsingborg WEBB

I dag är sista dagen att lämna in deklarationen. Men att lägga den i Skatteverkets brevinkast går inte längre. Det hade en del missat i Helsingborg.

Skatteverket plockade nämligen bort brevinkasten redan förra året på grund av risken för sabotage. Och det gör att deklarationerna bara kan lämnas inne på kontoret under den vanliga öppettiden.

– Jag kan förstå det. Men det var lite obekvämt för mig. Jag får ta en runda hit i eftermiddag igen, säger Birgitta Rose Cruce som var en av de morgonpigga i Helsingborg som fick vända hem med oförrättat ärende.

Och Anki blev också besviken.

– Min egen deklaration har jag gjort elektroniskt, men nu skulle jag lämna min mans eftersom en av hans skulle lämnas på papper. Jag har ändå lite tur eftersom jag jobbar här i närheten och kan komma hit senare.

– Fast de kunde kanske haft öppet lite tidigare så folk kunde lämna deklarationen?

Tommy och Isak hjälptes istället åt - Isak lovade ta hand om Tommys deklaration eftersom han var på väg till Halmstad och inte kunde posta sin. 

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com