26 maj 2018

Johannas segerpuss i Nürnberg

Johanna Larsson pussar prispokalen efter finalsegern.

Helsingborgsspelaren Johanna Larsson har tagit karriärens andra WTA-titel. Hon vann finalen i Nürnberg mot amerikanskan Alison Riske med 2-0 i set.

– I slutändan hade jag lite mer energi att använda och det var skillnaden, säger hon i segerintervjun.

Den 97-rankade svenskan slog 105-rankade amerikanskan på det tyska gruset med 7-6, 6-4, efter en match på drygt 1 timme och 45 minuter.

– Jag känner mig otroligt glad. Jag hade inte så bra självförtroende före den här veckan efter många förluster, så att komma hit och hålla i pokalen till slut är en fantastisk känsla, säger hon i segerintervjun.

– Både jag och Alison kämpade hårt i dag, men i slutändan hade jag lite mer energi att använda och det var skillnaden.

Vägen till titeln, i en turnering där de största stjärnorna stod över för Franska Öppna som drar igång i morgon, gick genom att slå ut Irina-Camelia Begu (Rumänien, rankad 41), Christina Mchale (USA, 85), Kristyna Pliskova (Tjeckien, 70) och Katerina Siniakova (Tjeckien, 57).

Det är Larssons andra WTA-titel efter att ha vunnit en gång tidigare i karriären, i Båstad 2015.

29-åringen visar fin form inför Franska Öppna som väntar runt hörnet dit hon är direktkvalificerad.

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com