7 maj 2018

Fredriksdal firar jubileum: "För mig är det här en ny planet"

Arkivbild. Eva Rydberg firar 25 år som chef på Fredriksdalsteatern.

Lyssna: Fredriksdal

Eva Rydberg har varit chef för Fredriksdalsteatern i 25 år. Förberedelserna inför sommarens jubileumspjäs är i full gång.

I år är det ett jubileernas år på Fredriksdal i Helsingborg, bland annat fyller Ewa Rydberg 25 år som chef över teatern. 

– Det kommer att märkas genom att jag valde de här pjäsen som är en typisk Fredriksdalspjäs och Poppepjäs. Den är verkligen en härlig och rolig pjäs som innehåller mycket: sång, dans, musik och härliga kostymer, säger Eva Rydberg, chef och artist på Fredriskdalsteatern.

Förberedelserna inför årets pjäs, "Fars lilla tös" är i full gång.

– För mig är det här en ny planet, det är jätteroligt. Jag är lite stolt att jag får vara med, säger Anders Johansson som gör sin debut på Fredriksdalscenen i rollen som den tankspridde matematikprofessorn Waldemar Palm.

 

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com