12 mars 2018

Zećira Mušovićs dröm om landslaget slog in i helgen

FC Rosengårds målvakt Zecira Musovic fick sin dröm att gå i uppfyllelse.

Lyssna: Zecira Musovic: "Gud, vad jag har kämpat för det här"

Några premiärnerver märktes inte av när FC Rosengårds målvakt Zećira Mušović gjorde landslagsdebut. Hon höll nollan när Sverige besegrade Ryssland med 3-0 och nu är hon tillbaka i klubben i Malmö.

– Första känslan var wow, nu är det verkligen dags att få göra det jag drömt om, då är man bara taggad att det ska bli kul att spela match.

– Sen när man står där och ska börja sjunga så insåg man gud vad jag har kämpat för det här, då fylldes ögonen med tårar, säger hon. 

Zećira Mušović är uppväxt i Helsingborg och började med fotbollsträningen när hon var nio år. 

– Man har ju fått träna dag ut och dag in inte bara på plan utan även utanför, med kost och sömn och välja bort andra intressen. Det är ett oerhört arbete man lägger ner varje dag.

Efter att drömmen om landslaget slagit in så är nu nästa mål att ta SM-guld. Trots hård träning och höga ambitioner har hon aldrig tvivlat på sitt beslut att ge allt till fotbollen.  

– Nej det har jag verkligen inte, när jag sätter upp ett mål så jobbar jag och sliter för det. 

Har du något tips för att få drömmar att slå in?

– Att våga drömma och att faktiskt tro på att drömmar kan bli sanna. 

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com