25 mars 2018

Värmestugan har gjort skillnad i fem år

Värmestugan har haft stor betydelse för Bengt Svensson

Lyssna: Jag har fått vara delaktig

Värmestugan i Helsingborg har gått från att vara soppkök för hemlösa till att vara en förening som ger hjälp och stöd på olika sätt.

Bengt Nilsson är en av dem som fått hjälp av Värmestugan.

- Jag fick känna mig delaktig och jag fick prestera, säger han.

För tre år sedan slutade han med sitt missbruk och arbetar idag för socialförvaltningen.

-Jag har många idéer, nu har jag planer på att starta en leksaksåtervinning för att ge brukarna jobb och ansvar.

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com