8 januari 2018

Här kommer Sofias bro

Den nya bron anländer till Sofiero.

Lyssna: "Nu ser jag den, kan ta lite på den - det är magi!"

I morse anlände den bro som ska byggas över en ravin vid Sofiero slott i Helsingborg - allt för att man lättare ska kunna se och gå i området där det finns en rhododendron-skog.

Det här har varit en idé ända sedan drottning Sofias dagar - därför kommer bron att döpas till Sofias bro.

Och verksamhetschefen Annika Malmgren var full av entusiasm när lastbilarna kom med bron.

– Jag tror aldrig vi haft så här stora bilar på Sofiero någon gång! Och den här bron som jag drömt om så länge - nu ser jag den och kan ta på den!

Alldeles lätt är det inte att bygga en bro mitt bland rhododendron och värdefulla träd. Men Annika Malmgren är övertygad om att Sofias bro är värd kostnaden på 8 miljoner kronor.

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com