8 januari 2018

Full fart på Silvers nya spår

Sångerskan Jenny Silver kör numera pågatåg också.

Lyssna: "Inte en tråkig stund på jobbet"

Jenny Silvers sångkarriär fortsätter i full fart. Men det går som tåget också på hennes nya yrkesbana - som lokförare. Ängelholmssångerskan njuter av farten, utsikten och tekniken längs de skånska järnvägarna.

– Himla spännande. Jag gillar ju fart och action. Och det är maffigt att ha 5 000 hästkrafter. Det blir inte en tråkig stund på jobbet, säger hon.

Sedan i oktober i höstas får hon köra pågatåg själv. Men det innebär förstås inte att hon slutat sjunga. Just nu är hon aktuell med en nostalgishow med 80-talsmusik i Helsingborg, och i februari väntar spelningar i Göteborgsområdet med delar av Nationalteatern.

Ändå såg hon sig inte ens som sångerska från början.

– Jag halkade in på sången på ett bananskal. Jag spelade ju piano, det var därifrån jag kom. Visste inte ens att jag hade en röst.

Men så kom det stora genombrottet med Candela och "När du ser på mig" 1994, Jenny Silver blev utsedd till Sveriges sexigaste kvinna...och höll på att gå vilse.

Lyssna på ljudklippet så hör du hur det kändes - och hur mycket bättre det är idag, enligt Jenny.

...
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com