4 mars 2015

En stolt "fruntimmerstidning"


Nyligen fick jag en kommentar om att Hallå nästan blivit en "fruntimmerstidning" eftersom det är så mycket kvinnor i tidningen. Bättre betyg kan vi inte få, tänker jag.


Jag skriver om människor som gör spännande saker och kan inspirera er läsare. Utan en tanke på vilket kön de har. Om det har råkat bli fler kvinnor än män i tidningen är det bara en bonus. Framgångsrika kvinnor har historiskt sett inte direkt fått den uppmärksamhet de förtjänar…


Min förhoppning är att ni läsare ska fastna för vad personerna jag skriver om gör. Oavsett om de är män eller kvinnor.


Om det blivit fler kvinnor i tidningen beror det mer på vilka som tipsar tidningen. Kanske drar sig kvinnor inte längre för att höra av sig om de har något intressant projekt på gång? I så fall har vi kommit en liten bit i jämställdhetsarbetet.


Så jag vill passa på att tacka er som kontaktat mig:


Nadia Milotti i Lomma som drog igång cykel- och välgörenhetsloppet Rosa hoppet.


Shirin Khan som firar fyra år som frisör i Bjärred.


Helena Grantinge som tar de hetaste träningstrenderna inom pilates till Alnarp.


Noora Lim Moberg som för sina malaysiska mattraditioner vidare i lomma.


Tina Wilkinson på Borgeby slott som har stenkoll på tulpaner.


Kerstin Mühlow i Lomma som brinner för en renare klädindustri.


Sala Dalundh, frisören i Lomma som växte upp i Nya Zeeland.


Och tack till alla andra som också kontaktat mig så att jag fick chans att skriva om er. En bra story är en bra story. Oavsett kön.



...

Källa: HD.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com