12 juli 2013

Dencker tänker: Båstad från min horisont

Oftast står jag nere i kameragropen, ett snabbt saxhopp över sargen och in på centercourten för att göra efter matchen-intervjuer. Har en bra plats uppe på taket också där man får kryssa mellan vip-arna med vinglasen. Tobias Hysén stod där uppe häromdan och det ryktades om att Rangersmålvakten Henke Lundqvist är på plats. I går minglade de här lokala (Hittarps-)stjärnorna där:



*****

Det blir som sagt mest efter matchen-intervjuer inne på centercourten för min del. Vad säger du om ditt spel? Vad tror du om fortsättningen? jada jada. Det är lite roligare när man går utanför ramarna och utanför centercourten för att göra sidogrejor. Som när jag följde med Mats Wilander och Thomas Johansson till en av många clinics på Drivan där ett gäng Dagens Industri-människor skulle få hjälp med sin volley, serve eller hur man kastar racket i marken efter missad boll. Wilander tog min mick i bilen och körde ett snack rätt upp och ner och ställde frågor till Thomas. Bra tv. Se inslaget här!



*****

Robert Lindstedt med sin nye partner Daniel Nestor åkte högst optippat ut redan i andra omgången i går. Kollade historiken. Det är första gången sedan 1986 som en svensk inte är i dubbelfinal. Träffade Robban i ett längre inslag inför turneringen (se här ).

Det snackas förstås mest om en speciell spelare på området. Vid 17-tiden på lördag blir det tjockt runt hotellet. Serena Williams kommer till Båstad. Sofia Arvidsson är redan här. Vi tog en espresso och slog oss ner och snackade om året som gått och hur hon ser på årets turnering. Se inslaget här!



*****

Det är partaj varje kväll här om någon trodde något annat. Vip-festerna avlöser varandra. Själv ligger jag rätt lågt när det gäller den delen. I tisdags var jag med på Players party – festen för alla spelarna – och filmade. Den absoluta höjdpunkten och det jag inte trodde jag skulle få uppleva när jag steg upp på morgonen var Anders Järryd i Darth Vader-mask. Stefan Odelberg var i absolut högform och lyckades få Almagro att asgarva.



För övrigt förundras över hur så mycket hat det finns hos människor. Tänker på det som skrivs lite varstans om spelarna i svenska damlandslaget. Tyckte Sverige-Danmark var en helt okej match där jag nog mest imponerades över danskorna. Reflektion: Tänkt på hur snabbt spelarna är uppe efter en kapning? I landskamper eller allsvenskan för den delen tar det fem minuter innan spelet kommer igång igen.

*****

Hade sällskap av Patrick Ekwall ner mot området härom morgonen. Frågade när kändsisvolleyn var och det skulle tydligen vara senare samma dag. Så bra koll har jag på den. Men har man bevakat spektaklet på stranden i över tio år så blir man mätt. Tog istället ett snack med HIF:s bidrag i turneringen – det lag som skulle komma att vinna alltså. Ardian Gashi hade bara vaga minnen från sitt senaste besök – se inslaget här:



Torbjörn Dencker

...

Källa: Alltid Fullsatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com