Hais Dam U-lag med sopsäckar fulla med ölburkar, blöjor och kondomer som slängts i Pålsjö skog. Foto: Gunilla Nordström/Sveriges Radio
Lyssna: Spelare: "Det är bra för miljön"
Under helgen städar Helsingborgs föreningar parker och naturområde, och fotbollstjejerna i Hais Dam U-fotbollslag fyllde snabbt sopsäckarna.
Vårstädningen är ett årligt arrangemang för Helsingborgs föreningar.
– Det är ett bra sätt att få in pengar till klubbkassan samtidigt som man gör en insats, säger Thomas Karlsson som är tränare för Hais Dam U-lag.
Det är ingen svårighet att få laget att ställa upp, sexton av sjutton är med i skräpplockningen. Un Hultgren och Malin Eriksen är två av dem.
– Det är bra för miljön, säger Un. VI har hittat massor av skräp, Mc Donaldsförpackningar, kondomer och dildosar.
– Det är roligt att göra något med laget, och man känner att man gör en insats när man ser hur mycket skräp vi fått i sopsäckarna, säger Malin Eriksen.
Källa: Sveriges Radio P4 nyheter
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com