Sidor

9 april 2015

PRESSMEDDELANDE: (S) i Helsingborg vill satsa 100 miljoner på skola, tillagningskök och sociala investeringar

Det går bra för Helsingborgs kommun. Så bra att kommunen gick med 242 miljoner kronor i överskott år 2014. Samtidigt har kommunen ett antal brister i välfärden som behöver rättas till. Därför vill Socialdemokraterna använda 100 miljoner kr av resultatet för att:

·        Bygga ut tillagningskök på stadens vårdboenden
·        Starta en social investeringsfond
·        Tidigarelägga och komplettera barn- och utbildningsnämndens investeringsplan (ny-/om-/tillbyggnad av skolor)

Kommunalrådet Ola Möller säger:
-stadens ekonomi är mycket god och vi ska inte lägga pengar på hög för sakens skull. Vårt förslag tar ansvar för både stadens utveckling och dess ekonomi.

Vid frågor, kontakta Ola Möller på: 0732-31 12 94 eller ola.moller@helsingborg.se

Se även bifogad pdf.

e.u.
___________________________________________

Przemek Malachowski · Politisk sekreterare (s)

STADSLEDNINGSFÖRVALTNINGEN
Rådhuset · Postadress 251 89 Helsingborg
Direkt 042-10 68 95 · Mobil 0768-82 92 01

Besök gärna vår blogg på http://spolhbg.blogspot.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com