13 juni 2013

Debattartikel: Slöseri med resurserna

Visserligen är jag en förtalare för att man skall anpassa kollektivtrafiken utifrån funktionshinder,men hur vore det om man prioriterade smartare. Det senaste halvåret eller så har man hållit på och byggt om hållplatsen Lussebäcken, kiosken och så lagom till att man blivit färdig med ombyggnaden så skall det gå ännu färre bussar via hållplatsen,ursprungligen gick både linje 5 och 21 till och från hållplatsen men numera enbart linje 21 och utifrån detta anser jag det vara ett onödigt slöseri med resurser som kunde använts på att anpassa andra hållplatser där trafiken kanske är större.

Men det kanske är det man skall vara vittne till framöver,desto mindre trafik vid hållplatsen desto mer pengar och tid skall användas på att bygga om den.

Thomas Hansen Thomashanso@twitter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tänk på att du är personligen ansvarig för dina kommentarer som du skriver och lämnar här. Så håll en trevlig och god ton för allas trevnad. Samt tack på förhand för ditt inlägg och din delaktighet här.
Har du frågor kontaktar du oss enklast och snabbast på post@hbgnyheter.com